דף הבית מי אני ניב שלי רגע לנשימה ההרצאה הספר שלי
לקרוא את הספר להזמין הרצאה
לזכרה

ניב שלי

ניב חיה אביטן · 6 בספטמבר 1996 – 3 ביוני 2026

מי זאת ניב חיה?

יש אנשים שנולדים לעולם.
ויש נשמות שמגיעות אליו.
ניב חיה אביטן הייתה נשמה כזאת.

ניב נולדה ב־6 בספטמבר 1996, בתם של גלי ויוסי, והפכה אותי לאמא. ומאותו רגע, שום דבר בחיים שלי כבר לא היה אותו דבר.

ניב הייתה אחות אהובה לרון, גיא ומאי, ולצידם גם רות ורוי, שהיו חלק בלתי נפרד ממשפחתה ומליבה.

ניב הייתה הנכדה הראשונה במשפחה, ובמשך שנים גם הנכדה היחידה מבין כל הנכדים. כל שאר הנכדים היו בנים, והיא הייתה הנסיכה של כולם. הילדה שכולם חיכו לה, פינקו אותה, התרגשו ממנה ואהבו אותה בלי סוף. וכמו שנכנסה ללב של המשפחה מהרגע הראשון, כך היא נשארה תמיד במרכזו.

כבר כתינוקת היה בה משהו מיוחד. היא הייתה התינוקת הכי יפה שראיתי בחיי. ועד היום אני נשבעת שלא ראיתי יופי כזה. אבל מי שהכיר את ניב באמת, ידע שהיופי החיצוני שלה היה רק מתנה קטנה לעומת היופי של הנשמה שלה.

היא הייתה ילדה עדינה. אצילית. רגישה. מצחיקה. חכמה. יפהפייה עוצרת נשימה. אבל היופי האמיתי שלה היה הרבה מעבר למה שהעיניים ראו. הוא היה בלב שלה. בטוב שלה. בנתינה האינסופית. ביכולת שלה לראות את האחר. ברגישות שלה. בצניעות שלה. בחיוך שלה. ובעדינות המיוחדת שהייתה רק שלה.

ניב הייתה מסוג האנשים שלא צריך לדבר הרבה כדי להרגיש אותם. הנוכחות שלה מילאה חדר. והלב שלה מילא עולמות.

היא הייתה בת מסורה. רעיה אהובה. אחות. נכדה אהובה. אחיינית. דודה אוהבת. בת דודה. וחברה אמיתית. אבל מעל הכול, היא הייתה נשמה נדירה.

היא אהבה אנשים. אהבה לשמח. אהבה לתת. והייתה לה היכולת הנדירה לגרום לכל מי שהיה לידה להרגיש אהוב.

בגיל 28 נישאה לאהבת חייה, ים אביטן. והיו לה חלומות. כל כך הרבה חלומות.

בשנת 2023, החיים קיבלו תפנית שלא בחרה. ומאותו יום, במשך שלוש שנים, ניב נלחמה על החיים שלה בגבורה, באמונה ובאצילות נפש שקשה להסביר במילים.

אבל גם בתוך ההתמודדות הקשה ביותר, ניב לא הפסיקה לחשוב על אחרים. היא רצתה להעביר מסר. היא רצתה להציל חיים. היא רצתה שנשים ילכו להיבדק. היא רצתה שאנשים יבינו כמה החיים יקרים. היא רצתה לתת תקווה. והיא רצתה להזכיר לכולנו שאסור לקחת את החיים כמובן מאליו.

ובלי שהתכוונה, ניב נגעה בלב של מדינה שלמה. המאבק שלה על החיים הפך למאבק של עם שלם.

אלפי אנשים בארץ ובעולם התפללו עבורה. נשים קיבלו על עצמן ללכת למקווה. גברים התחילו להניח תפילין. אנשים קראו תהילים. משפחות שמרו שבת. אחרים התחזקו באמונה. ויש כאלה שאפילו בחרו להתגייר.

אבל גם בזה זה לא הסתיים. אנשים התקשרו וסיפרו שבזכות ניב השלימו עם ההורים שלהם אחרי שנים של נתק. אחרים קיבלו על עצמם לכבד יותר את אבא ואמא. משפחות התחברו מחדש. אנשים בחרו להיות טובים יותר.

חלוקות מזון נעשו לעילוי נשמתה. שקי מזון חולקו בארץ ובעולם. הפרשות חלה. שיעורי תורה. תפילות. חסדים. מעשים טובים.

והכול… לעילוי נשמתה של ילדה אחת. ילדה בת עשרים ותשע. שבלי שהתכוונה, הפכה לסמל. סמל של אמונה. סמל של תקווה. סמל של אהבת החיים. וסמל של אור.

והדבר הכי מרגש? שהאור שלה לא פסק ביום שבו נשמתה עלתה השמיימה. להפך. מאותו יום, הוא ממשיך להתפשט.

כי יש נשמות שמסיימות את החיים בעולם הזה. ויש נשמות שממשיכות לחיות דרך הלבבות שהן נגעו בהם.

וניב שלי ממשיכה לחיות.

בכל תפילה. בכל מזמור תהילים. בכל הפרשת חלה. בכל שק מזון. בכל שיעור תורה. בכל פיוס. בכל חיבוק. ובכל מעשה טוב שנעשה לעילוי נשמתה.

ב־3 ביוני 2026, בגיל 29, ניב חיה סיימה את מסעה בעולם הזה. אבל היא לא סיימה את השליחות שלה.

כי יש אנשים שנפטרים.
ויש אנשים שהופכים לאור.
וניב שלי… היא אור.

עם שלם בכה עלייך, אהבת חיי. אבל יותר מכל, עם שלם למד ממך. על אמונה. על תקווה. על אהבת החיים. ועל מהי נשמה טהורה באמת.

ואני, אמא שלה, מבטיחה לך, אהבת חיי, בכל ליבי ובכל נשמתי — אני אדבר עלייך. אני אספר עלייך. אני אנציח אותך. אני אמשיך את הדרך שלך. אני אדאג שהעולם יכיר את הלב הטהור שלך. את היופי הנדיר שלך. את העדינות שלך. את האצילות שלך. את הנתינה שלך. את הנשמה המיוחדת שהיית.

כי מגיע לעולם לדעת מי הייתה ניב חיה. לא בגלל המחלה. לא בגלל הסבל. אלא בגלל החיים. בגלל הלב. בגלל האור. ובגלל האהבה.

מי שהכיר את ניב, זכה. ומי שאהב אותה, יאהב אותה לנצח.

ואם ישאלו אותי מה קיבלתי מבורא עולם במשך עשרים ותשע שנים, אני אגיד בלי למצמץ — קיבלתי מלאך. המלאך הכי יפה שראיתי בחיי. אבל יותר מהיופי שלה… זכיתי בנשמה הכי יפה שפגשתי.

ותודה לך, אהובת ליבי, על הזכות להיות אמא שלך. על עשרים ותשע שנים של אהבה. על עשרים ותשע שנים של אור. ועל זכות שלא כל אמא זוכה לה — להיות אמא שלך, אמא של ניב חיה.

ואני מבטיחה לך, אהבת חיי, שכל עוד אני נושמת, אני אספר לעולם מי היית. אני אדאג שימשיכו ללמוד ממך. להתחזק בזכותך. לעשות טוב בזכותך. ולזכור אותך.

כי יש אנשים שעוזבים את העולם. ויש אנשים שהעולם לעולם לא עוזב.

ולנצח… את תהיי אהבת נפשי וחיי 🤍

ניב חיה אביטן
06.09.1996 — 03.06.2026
אהבת חיי.
והמתנה הכי גדולה שקיבלתי מבורא עולם. 🤍